donderdag 5 januari 2012

"Groeien, hoe doe je dat?"


... vroeg de rups zich af, dromend dat ze al kon vliegen als de mooiste vlinder. 
"Je doet dat best heel traag", bedacht de slak, "en stap voor stap", zei de duizendpoot wijs. 
"Soms is groeien ook best lastig", vond de bij, "maar dan ben je gelukkig niet alleen, dan helpen wij je er wel doorheen."

Rups dacht heel lang na: "ja, zo zou ze groeien: geduldig, bedachtzaam en naarstig, om dan te vliegen als de mooiste vlinder... "



Een heel goede vriendin en fantastische mama is bevallen van een tweede spruit, op 26 december belde de papa mij om het goede nieuws te vertellen dat Elise was geboren, ik viel bijna van mijn stoel want we verwachte dat telefoontje pas eind januari.

Elise is een prachtige kleine sterke meid!










Voor Elise maakte ik een slaapzakje zoals (hier en hier) maar dan in een mini maatje, de stof langs buiten heb ik gekocht in Julija *verslavendewinkel* en de fleece langs binnen komt van de KBC (ja jullie lezen het goed, ik kreeg het fleece dekentje toen ik een rekening ging openen voor mijn dochter). 
De naam werd er met flock folie op gestreken, de letters werden nagetekend van het geboorte kaartje door mijn vriendin Jolien (ze komt me geregeld gezelschap houden tijdens het naaien)

Ooit als er nog eens een mini'tje wordt geboren *houtvasthoudenwantdathebiktochlieverniet* waag ik me aan dit...

7 opmerkingen:

  1. oooh wat een super lieve slaapzak !
    Zal ze vast de mooiste dromen in beleven ! en goed kunnen groeien !
    En die winkel jullia's is idd verslavend !
    Zeker als hij vlak bij is !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Zeg, ala Schoten Stikster weet je toch dat je met onze lidkaart korting hebt bij Julija's hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi he!In t echt is dat echt een mini mini-slaapzakje he! Daar gaat ze zeker goed in slapen (en ongelooflijk schattig zijn!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoe grappig. had ik gisteren nu maar geweten dat jij het meisje van deze blog bent :-)
    Want ja als ik je zo zag, ik zou nog niet gedacht hebben dat je twee prutskes hebt rondlopen thuis.
    het slaapzakje is mooi geworden!
    Zijn die knoopsgaten gelukt? heb je er nu velcro of knoopjes op gezet!
    Tot over 14 dagen bij schoten stikt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Iris: voor mij is Jullia's een half uur rijden en maar best ook denk ik, anders zou het bij mij een stoffenwinkel kunnen worden denk ik.

    @ Naomi: jep jep, ik heb er zeker en vast gebruik van gemaakt.

    @ Katrien: ik zal vragen aan julie of ze er een foto van trekt als Elise hem aanheeft, dan laat ik ze wel eens zien.

    @ Tine: lijk ik dan zo jong? :-) Dat vind ik zeker niet erg, vroeger werd ik altijd ouder geschat (wat toen super stoer was) en nu al een geluk jonger. Jaja ik heb twee bEngeltjes rond lopen, vooral de kleinste, dat is een rappe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is trouwens vastgestikte velcro geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had je ongeveer 29 geschat.Voilà, het eerste cmpliment van de dag is weg gegeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen