zaterdag 29 oktober 2011

Canneloni

deze week maakte ik een heerlijke canneloni, super simpel, een beetje kloten maar echt eens leuk.
Normaal maak ik mijn pasta zelf, maar deze keer nu eens lekker niet, had er geen zin in. Ik gebuikte deze:


die kookte ik vier minuten en liet ze uitlekken, (tip: leg ze naast elkaar anders plakt het tegen een en heb je wel wat werk , dat overkwam mij dus natuurlijk) ik maakte de vulling, sneed de spinazie HEEL fijn veel fijner dan op de foto, want mijn spinazie gaarde veel te traag en deed die in een mengkom samen met ricotta, parmezaan en peper, zout en noodmuskaat en mengde alles goed.



daarna vulde ik de pasta (ze raden aan met een spuitzak, maar dat lukte dus van geen kanten) ik gebruikte een lepel, alles mooi in een ovenschaal en tomatensaus er over gegoten (die ik niet moest maken, hij stond nog in de ijskast van de pizza's de zaterdagavond deze keer deden we er nog traag gegaarde tomaatjes bij, we hebben tomaatjes opengesneden, olijfolie en pezo en op een plaat in een oven van 100 graden, een lekkere smaak!) Ik bestrooide de canneloni nog met een mengeling van geraspte mozarella en parmezaan. En 20 min in een oven van 200°C, dat was dus veel te kort, de spinazie was nog niet gaar, Elle at alles op en tufte dan de spinazie uit en aan lou vroeg ik: " is het lekker schat?" "Ja mama!" kreeg ik als antwoord. ikke: " en de spinazie?", "Nee" :-) dus de ovenschaal terug in de oven nog een 20 tal minuten en manlief zij: "het is best goed" *dat betekend dus het is heerlijk schat, bedankt dat je zoveel moeite hebt gedaan, ik zie je graag* en ja, dat betekend dat echt!


1 opmerking:

  1. ik heb dit een paar weken ook gemaakt, iedereen hier vond het lekker en zeker voor herhaling vatbaar. Het vullen met een spuitzak was een beetje smossen, maar het is me gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen