dinsdag 11 oktober 2011

wat een receptje met artisjok is geworden...

man lief begon te denken over een receptje met artisjok toen we samen op de markt waren, hmmmm schatteke, ik ken een receptje met artisjok van den NJAM tv, dat zou echt super zijn, ok, koop maar eens een artisjok ik zal wel zien wat ik er mee doe...

met veel moed en een beetje stress (mama en schoonouders eten mee) begin ik aan het gerechtje van de NJAM tv kijk hier als je het ook wil maken. Super simpel, je begint aan het deeg, de vulling, ... maar dan de saus, een artisjok, hoe bereid je dat in godsnaam? Ok toch nog eens even naar het filmpje kijken, 1 probleempje, ik kom "haartjes" tegen, gebruik je dat nu of niet?! Ondertussen mail ik manlief:" ik vervloek u, gewoon saus van artisjok maken!! Pfff" waarop ik antwoord krijg: "Haha, maar eerst goed pellen hé, de artisjok", ik zou kunnen ontploffen en mail terug: "gebruik je dat haar? Gloria (onze lieve buurvrouw) verklaard me zot, ze vindt me veel te goed voor u!" waarop manlief weer antwoord: "dat haar?" "ja" zeg ik, "haar! en de pepe (kok van njam) vermeld er niks van..." dus dat haar mee in de saus, dat had ik dus beter niet gedaan, de saus was volgens schoonpa, wel lekker, volgens man lief niet te eten. Al een geluk dat ik het voelde aankomen en nog een extra pot tomatensaus had gemaakt...

het resultaat van de pasta...

natuurlijk had ik ook nog een simpel voorgerechtje nodig en dessert...

een bloemkoolsoepje is het geworden en citroenmousse

citroenmousse... HEERLIJK om af te sluiten.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten