dinsdag 11 oktober 2011

Joepie pasta!!!

Heerlijk de gelukkige blikken van de kindjes te zien als ik pasta maak!
Dankzij ons nieuwe automatische pasta machine, kan ik niet anders dan het deeg zelf maken, *glinsterende ogen bij manlief en kids* want verse pasta is zoveel lekkerder!!!

Hoe maak ik verse pasta?


per persoon
100 gram 00 bloem (goed zien, er staan 2 nulletjes op het pak bloem)
1 ei
scheutje olijfolie

ofwel neem je de keukenrobot en laat je hem zijn werk doen (ik ben één van de gelukkige die dat heeft) ofwel maak je in je bloem een kuiltje en doe je daar het eitje in en begin je het door elkaar te mengen, naargelang ook olie toevoegen.


1 uurtje laten rusten op kamertemperatuur en door je pasta machine draaien of kloten met een deegrol. :-)

Ik heb het geluk dat manlief voor zijn verjaardag van zijn familie de luxe pasta rol set heeft gekregen voor op onze mega toffe rode Kitchenaid robot!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten